2011 yılının haziran ayında babası Faruk Sabuncu ile birlikte Farsa Gıda’yı kuran Onur Sabuncu’nun Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği ve İngiliz Kraliyet Ailesi’nin de ortaklarından olduğu içecek firması Britvic ile içecek piyasasında hızlı bir büyüme grafiği çiziyor.
Kısa sürede zincir mağazaların raflarında yerini alan Britvic, J2O, Tango, Robinsons ve Fruit Shoot markalı meyve suyu ve alkolsüz içeceklerle Carrefour, Tesco-Kipa, Real ve Migros’un alt grubunda yer alan Macrocenter’larda tüketiciyle buluşuyor.
Özellikle İngilizlerin yoğun olduğu turizm marketlerinde, güney ege sahilleriyle İstanbul ve İzmir olmak üzere; toplam 2 bin noktada satışı yaptıklarını ve yıl sonuna kadar bu sayıyı 4 bin noktaya çıkarmayı hedeflediklerini söyleyen Farsa Gıda Kurucusu Onur Sabuncu, “Geçen yıla göre bulunurlukta yüzde 105’lik bir artış sağladık. Özellikle güney ege sahillerinde yer alıyoruz. İstanbul'da şimdi 280 noktadayız. İstanbul’dan sonra İzmir’i çok önemsiyoruz. İzmir halkının açık görüşlü ve yeniliklere olumlu yanıt vermesi bizim açımızdan çok önemli. Zincir mağazaları da dahil edersek şu anda 2 bin noktada varız. Fakat aylık büyümemiz yüzde 20 oranında. Yıl sonunda da 4 bin noktaya ulaşmayı hedefliyoruz” dedi.
İzmir’de üretim yapacak, Ortadoğu ve Balkanlar’a açılacak…
Dünyanın üçüncü büyük meyve suyu üreticisi olan İngiliz Britvic’in, 2013 yılı sonunda İzmir’de yaklaşık 40-50 milyon dolarlık yatırımla üretim tesisi kurmayı hedeflediğini açıklayan Onur Sabuncu, “Türkiye’de meyve suyu tüketim miktarı yıllık yüzde 7.5 ile 8 litre arasında değişiyor. Amerika’da bu oran yüzde 31, Avrupa’da ise yüzde 20 litre. Türkiye nüfusunun 75 milyon olduğunu düşünürsek ve de genç bir popülasyonu göz önüne aldığımızda büyüme potansiyeli olan bir pazar içinde olduğumuzu görüyoruz. Bu pazardan yararlanmak isteyen üretici firma, bizim teşviklerimizle üretimini Türkiye’ye kaydırmak istiyor. Yer olarak da İzmir ve çevresini düşünüyoruz. Buradan yapılacak ihracat da Ortadoğu ve Balkanları kapsayacak” ifadesini kullandı.
Aspartam kullanılmıyor, yüzde 100 doğal ürünler sunuyor…
İngiltere Avam Kamarası Gıda ve Çevre Komisyonu'nun aspartamın kansere neden olduğuna dair deliller ortaya koymasıyla birlikte Britvic üreticilerinin bu maddeyi içeceklerinden tamamen çıkarttığını söyleyen Farsa Gıda Kurucusu Onur Sabancı sözlerini şöyle sürdürdü: “Besin değeri olmayan, enerji içermeyen aspartamı içeceklerimizden kaldırdık. Yeni üretimlerde bu tatlandırıcı kullanılmıyor. Her şey doğal. Firma, sağlıklı yaşamı ve çocukları oldukça önemsiyor. Önümüzdeki yıl itibariyle okullarda tamamen şekersiz ürünlerimiz öğrencilerimizle buluşacak”
Yorumlar
Kalan Karakter: