ORKAN İŞTAR
Türkiye Moda ve Hazır Giyim Federasyonu Başkanı Nedim Örün, Ege Giyim Sanayicileri Derneği Başkanı Özcan Torun, Denizli Tekstil ve Giyim Sanayicileri Derneği Başkanı İsa Dal, Türkiye Moda Hazır Giyim Federasyonu Başkan Vekili ve Çorap Sanayicileri Derneği Başkanı Hüseyin Öztürk ‘ün desteği, katkıları ile İzmir’de faaliyete girecek KOBİ EXPO eşleştirme fuar merkezinde, Kobilerin ihtiyacı olan yurtdışı işbirlikleri artık firmaların ayaklarına gelecek.
KOBİ EXPO fuar projesinin ilki, 06-08 Eylül 2012 tarihleri arasında KOBİ EXPO Libya eşleştirme bilgi ve eğitim fuarı adıyla gerçekleştirilecek.
Ülkemizdeki ihracat yapmayan KOBİ’lerin ihracata yönlendirilmesi ve ihracatçı KOBİ’lerin ihracatlarının artırılması; pazarlama yeteneklerinin geliştirilmesi ve etkin bir şekilde desteklenmeleri ile mümkün olacağını kaydeden Tunajans Genel Müdürü Fatih Tuna, “KOBİ EXPO Eşleştirme Bilgi ve Eğitim Fuar Merkezi; büyük ve orta ölçekli sanayi ve ticaret işletmelerini uluslararası işbirliklerinde KOBİ’ler düzeyinde yaygınlaştırmayı amaçlamaktadır. İşletmelerin, ihracat, Türkiye'de ortak üretim, yatırım ve benzeri uluslararası işbirliğine yönelmeleri, uluslararası pazarlarda rekabet edebilmeleri ve pay alabilmeleri için hizmet vermek üzere çeşitli ülkelerde kurulan, uzun vadeli ticari işbirlikleri için eşleştirme merkezi zemin hazırlayacaktır” dedi.
12 ay boyunca ziyaret edilecek
Butik fuarcılık anlayışıyla tasarlanan Eşleştirme Fuar Merkezinde daimi sergi alanları bulunduğunu sözlerine ekleyen Tuna, “Yılın 12 ayı 365 günü işadamlarına sunulan ayrıcalıklı çözümlerle veri tabanında olan ve ilgili sektörün alım yaptığı firmalarla birebir irtibat kurarak, ticari ilişkilerin gelişmesini sağlayacaktır. Böylece yurt dışı firmanın satın alma müdürü ile yapılacak uzun soluklu toplantı esnasında, projeler için teklif taleplerini konuşma şansına katılımcı firmalar sahip olacaktır. Böylece, işbirlikleri neticesinde, rakipleri karşısında potansiyel müşterilere prestij ve profesyonelliklerini yansıtmak adına bir fark oluşturmuş olacaklardır. “Yeni Müşteriler Bularak”, iş birliği ağlarını genişletecek, yurtdışı görüşmeleri ışığında ihracatlarını en verimli ve en hızlı bir şekilde hedeflerine taşıma fırsatını yakalayacaklardır” diye konuştu.
Araplar yoğun ilgi gösterecek
Özellikle Arap ülkelerinin yıl boyunca tekstil sektörü temsilcileriyle buluşturacağız diyen Tuna şöyle devam etti: “Firmaların uluslararası işbirlikleri ile dış pazarlara açılmasını, müşteri portföyünün gelişmesini, dış ticaret hacminin büyüyerek hem ulusal hem de uluslararası pazarlarda yeni açılımlar sağlamasını hedeflemekteyiz. Libya, Ukrayna, Azerbaycan, Kuzey Irak, Ürdün, Suudi Arabistan, İran, Cezayir, Mısır, Kuveyt – Katar, Tunus, Sudan, Balkan Ülkeleri’ndeki alıcılar artık işadamlarının ayağına gelecek. Eşleştirme Fuarı ile yeni pazarlara doğru yeni kapılar açılacak. İhracatın yurtdışına gitmeden yapılması sağlanacak. Aynı zamanda markaların uluslararası arenada tanıtılmasına imkân sağlanmış olacak.”
Yorumlar
Kalan Karakter: