Amerika pazarında Türk gıda ürünlerinin bilinirliğini ve tüketimini artırmayı hedefleyen Turkish Tastes projesi, Ege İhracatçı Birlikleri (EİB) koordinasyonunda önemli bir tanıtım faaliyetini hayata geçirdi. Amerika’nın en prestijli gastronomi etkinliklerinden biri olan ACF National Convention kapsamında Las Vegas’ta düzenlenen tanıtımda Türk mutfağı, Amerikalı şeflerden tam not aldı.
Etkinliğe, EİB bünyesindeki 6 Gıda İhracatçı Birliği ortak katılım sağlarken, Türk gıda sektörünü temsilen Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Başkanı Bedri Girit, Türkiye’nin zengin mutfak mirasını ABD’li şeflerle buluşturdu.
Türk Mutfağı, Şeflere İlham Kaynağı Oldu
Seminerde, dünyaca ünlü şefler Tom Macrina ve Reimond Pitz liderliğinde 85 seçkin şefe Türk mutfağının otantik ve sağlıklı lezzetleri tanıtıldı. Bedri Girit’in sunumunda; sürdürülebilir levrek üretiminden, geleneksel yöntemlerle kurutulmuş incir ve kayısıya, zeytin-zeytinyağı çeşitliliğinden, kuru domates, labne, bulgur ve Anadolu baharatlarına kadar geniş ürün yelpazesi detaylı biçimde aktarıldı.
Ayrıca 600 şefin katıldığı canlı demo gösterisinde, şefler Tom Macrina, Reimond Pitz ve Chrissy Jensen tarafından şu tarifler uygulamalı olarak sunuldu:
Fındık soslu Türk somonu
Kuru domates ve zeytin soslu levrek
Antep fıstıklı, çikolatalı, zeytinyağlı kek
Fındıklı incirli kurabiye
Kayısı ve incir soslu granola bar
Bu yemekler, Türk ürünlerinin modern mutfaklara entegrasyonunun nasıl sağlanabileceğini örneklerle gösterdi.
2 Günlük Fuar, Tadı Damakta Kalan Tanıtım Menüsüyle Başladı
Etkinliğin ilk gününde düzenlenen karşılama resepsiyonunda misafirlere özel olarak hazırlanan Türk mutfağına özgü menü büyük beğeni topladı. Menüde;
Fındık soslu somon
Bulgur salatası
Kuru domates, peynirli ve zeytinli pide
İncirli ve antep fıstıklı puding
gibi yaratıcı dokunuşlarla hazırlanmış lezzetler yer aldı.
“Türk Gıda Ürünlerini ABD’nin Gastronomi Haritasına Taşıyoruz”
Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Başkanı Bedri Girit, Turkish Tastes projesinin stratejik hedeflerini şu sözlerle özetledi:
“2024 yılında Türkiye’nin ABD’ye gıda ihracatı 1,7 milyar dolar olurken, 2025’in ilk 6 ayında bu rakam 1,1 milyar dolara ulaştı. Turkish Tastes ile hedefimiz; Türk gıda ürünlerini Amerika pazarında markalaştırmak, restoran zincirlerinden şef ağlarına, perakende kanallarından son tüketiciye kadar etkili bir tanıtım ağı kurmak. Las Vegas’ta gerçekleştirdiğimiz bu etkinlik, şeflerin Türk mutfağının potansiyelini doğrudan deneyimlemesi açısından çok kıymetliydi.”
“Turkish Tastes olarak önümüzdeki dönemde; şef iş birlikleri, tadım etkinlikleri, ürün hikayeleri ve medya çalışmalarıyla ABD pazarında güçlü bir varlık göstermeye devam edeceğiz. Amacımız, hem Türk ürünlerine olan talebi artırmak hem de mutfak kültürümüzün zenginliğini dünyaya tanıtmak.”
Las Vegas’ta Türk Mutfağına Büyük İlgi
Türk Gıda Ürünleri ABD’nin Gastronomi Haritasında Yükseliyor
Yayınlanma :
05.08.2025 17:52
Güncelleme :
05.08.2025 17:52


Yorum Yazma Kuralları
Lütfen yorum yaparken veya bir yorumu yanıtlarken aşağıda yer alan yorum yazma kurallarına dikkat ediniz.
Türkiye Cumhuriyeti yasalarına aykırı, suç veya suçluyu övme amaçlı yorumlar yapmayınız.
Küfür, argo, hakaret içerikli, nefret uyandıracak veya nefreti körükleyecek yorumlar yapmayınız.
Irkçı, cinsiyetçi, kişilik haklarını zedeleyen, taciz amaçlı veya saldırgan ifadeler kullanmayınız.
Türkçe imla kurallarına ve noktalama işaretlerine uygun cümleler kurmaya özen gösteriniz.
Yorumunuzu tamamı büyük harflerden oluşacak şekilde yazmayınız.
Gizli veya açık biçimde reklam, tanıtım amaçlı yorumlar yapmayınız.
Kendinizin veya bir başkasının kişisel bilgilerini paylaşmayınız.
Yorumlarınızın hukuki sorumluluğunu üstlendiğinizi, talep edilmesi halinde bilgilerinizin yetkili makamlarla paylaşılacağını unutmayınız.
Yorumlar
Kalan Karakter: