AK Parti İzmir İl Başkanı Bilal Saygılı, İZBAN’ın mali yapısı ve işletme sürecine ilişkin değerlendirmelerde bulunan CHP İzmir İl Başkanı Çağatay Güç’e sert sözlerle karşılık verdi. Güç’ün verileri çarpıttığını öne süren Saygılı, toplu taşımanın ticari bir kar aracı değil, sosyal devlet anlayışının temel hizmetlerinden biri olduğunu vurguladı. “İZBAN ticarethane değildir. Dünyanın gelişmiş ülkelerinde toplu taşıma bakkal hesabıyla yönetilmez” diyen Saygılı, sübvansiyonun tercih değil zorunluluk olduğunu belirtti.
Saygılı, Büyükşehir Belediyesi’nin kendi bünyesindeki ESHOT’u örnek göstererek, her yıl milyarlarca lira zarar etmesine rağmen bunu hiç gündem konusu yapmadıklarını söyledi. ESHOT bütçelerine oy birliğiyle destek verdiklerini hatırlatan AK Parti İl Başkanı, “İzmirli uygun fiyata ulaşım kullansın diye tüm bütçelere onay verdik. Bu yaklaşımımız ortadayken CHP İl Başkanı’nın İZBAN üzerinden manipülatif bir algı üretmeye çalışması siyasi tecrübesizliğin göstergesidir” ifadelerini kullandı.
“Önce dersinize çalışın, sonra konuşun”
Çağatay Güç’ün İZBAN ile ilgili açıklamalarını “hazırlıksız ve bilgi eksikliğiyle yapılmış” olarak nitelendiren Saygılı, “Sayın Güç, görünen o ki elinize tutuşturulan verilerle algı operasyonuna alet oluyorsunuz. Büyükşehir’de çalışmanıza rağmen toplu taşıma sisteminin nasıl işlediğini bile anlamamışsınız. Önce iyi çalışın, sonra eleştiri yapın” dedi.
“Dün sahiplenip bugün eleştirmek acziyet göstergesidir”
İZBAN’ın geçmişte İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından övgüyle sahiplenildiğini hatırlatan Saygılı, şimdi aynı projenin hedef alınmasını tutarsızlık olarak değerlendirdi. “Bu projenin fikir babası olduğunu söyleyenler bugün ‘yönetemiyoruz’ noktasına gelmiştir. Bu açık bir acziyet itirafıdır” diye konuştu. Devletin İZBAN’a hat kirası ve enerji maliyetlerinde ciddi destek sağladığını dile getiren Saygılı, CHP’nin maliyet–gelir kıyaslaması yaparak algı oluşturduğunu ifade etti.
“Zararın nedeni TCDD değil, personel giderleri ve yönetim”
İZBAN’ın mali tablosuna ilişkin detaylar da paylaşan Saygılı, 2025 verilerinin tabloyu açıkça gösterdiğini belirtti. İşletme giderlerinin yalnızca yüzde 20’sinin hat kirası olduğunu, yüzde 60’ının ise personel giderlerinden oluştuğunu söyleyen Saygılı, “İZBAN gelirinin yüzde 113’ü personele gidiyor. Yani kazanılan para maaşları bile karşılamıyor. Sorunun kaynağı TCDD değil, yönetilemeyen süreçler ve ödenmeyen kredi borçlarıdır” dedi.
6461 sayılı kanun gereği her tren geçişinin bakım maliyeti oluşturduğunu hatırlatan Saygılı, Büyükşehir’in bunu çarpıtmak yerine okumakla yükümlü olduğunu söyledi. Hat kullanım oranlarının da net olduğunu ifade eden Saygılı, “Halk taşıt sübvansiyonunu bakanlık ödesin diyorsunuz ama bu uygulamayı 2019’da başlatan sizsiniz. Kendi vaadinizin maliyetini devlete yüklemeye çalışmak siyaset değil, kurnazlıktır” sözleriyle açıklamasını tamamladı.
Etiket:
#İZBAN #BilalSaygılı #ÇağatayGüç #AKParti #CHP #İzmir #TopluTaşıma #SosyalDevlet #ESHOT #Ulaşım Tartışması
Yorumlar
Kalan Karakter: