Son üç yılda ihracatta 5 milyar dolar kayıp yaşayan Türk moda endüstrisi, ihracattaki daralmayı durdurmak ve pazarlarını çeşitlendirmek amacıyla yeni stratejiler geliştiriyor. Sektör, 2026 yılı pazarlama faaliyetlerinde rotasını Amerika Birleşik Devletleri’ne çevirdi.
Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (EHKİB), 27 Nisan-1 Mayıs 2026 tarihlerinde Los Angeles Sektörel Ticaret Heyeti organizasyonu için çalışmalarını başlattı.
EHKİB Başkanı Burak Sertbaş, dünya hazır giyim ve konfeksiyon ihracatının 2024’te 612,2 milyar dolar seviyesine ulaştığını belirtirken, Türkiye’nin ihracatında yaşanan düşüşün artan üretim maliyetlerinin fiyatlara yansıtılamaması ve döviz kurunun enflasyon oranında artmamasından kaynaklandığını ifade etti. Sertbaş, Avrupa Birliği pazarında Çin, Bangladeş ve Hindistan gibi ülkelerin ihracatta ciddi artış yakaladığına dikkat çekti ve Türkiye’nin AB’ye ihracatının 2025’in ilk yarısında yüzde 6,3 düşüşle 4,8 milyar avroya gerilediğini söyledi.
“Toparlanma ümitlerimizi 2027’ye erteledik” diyen Sertbaş, Türkiye’nin hazır giyim sektörünün 2025’in ocak-eylül döneminde yüzde 6’lık kayıpla 12,7 milyar dolara düştüğünü, ABD’ye ihracatın ise seviyesini koruduğunu belirtti. Sektörün, 2026’yı daha az kayıpla kapatabilmesi için ABD pazarına ağırlık vereceğini vurguladı.
EHKİB Yönetim Kurulu Üyesi ve Dış Pazar Komitesi Başkanı Tala Uğuz, 2026 yılında ABD’de iki milli katılım organizasyonu ve sektörel ticaret heyeti düzenleyeceklerini açıkladı. Ocak ve temmuz aylarında PV New York Fuarı’na Türkiye Milli Katılım Organizasyonu yapılacağını belirten Uğuz, hazır giyim ihracatçısı firmaları organizasyonlara katılmaya davet etti.
Hazır giyim sektörü 2022’de 722 bin kişiye istihdam sağlarken, tekstil sektörü 496 bin kişiye iş imkanı sunuyordu. Son üç yıldaki daralma, hazır giyim sektöründe 182 bin, tekstil sektöründe 134 bin istihdam kaybına yol açtı. İşletme sayısı ise 2022’deki 63 binden 55 bine geriledi.
Los Angeles Sektörel Ticaret Heyeti’ne katılmak isteyen firmaların 14 Kasım 2025 Cuma gününe kadar [[email protected]](mailto:[email protected]) adresinden iletişime geçmeleri gerekiyor.
**Etiketler:**
#TürkModaEndüstrisi #HazırGiyim #İhracat #ABD #LosAngeles #EHKİB #ModaFuarı #TicaretHeyeti #2026Strateji #İhracatHedefi
Türk Moda Endüstrisi 2026’da ABD’ye Odaklanıyor
Son üç yılda ihracatta yaşanan kayıpları durdurmak isteyen Türk moda sektörü, 2026 yılında pazarlama rotasını Amerika Birleşik Devletleri’ne çevirdi. Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği, Los Angeles Sektörel Ticaret Heyeti için hazırlıklara başladı.
Yayınlanma :
27.10.2025 21:45
Güncelleme :
27.10.2025 21:45
Yorum Yazma Kuralları
Lütfen yorum yaparken veya bir yorumu yanıtlarken aşağıda yer alan yorum yazma kurallarına dikkat ediniz.
Türkiye Cumhuriyeti yasalarına aykırı, suç veya suçluyu övme amaçlı yorumlar yapmayınız.
Küfür, argo, hakaret içerikli, nefret uyandıracak veya nefreti körükleyecek yorumlar yapmayınız.
Irkçı, cinsiyetçi, kişilik haklarını zedeleyen, taciz amaçlı veya saldırgan ifadeler kullanmayınız.
Türkçe imla kurallarına ve noktalama işaretlerine uygun cümleler kurmaya özen gösteriniz.
Yorumunuzu tamamı büyük harflerden oluşacak şekilde yazmayınız.
Gizli veya açık biçimde reklam, tanıtım amaçlı yorumlar yapmayınız.
Kendinizin veya bir başkasının kişisel bilgilerini paylaşmayınız.
Yorumlarınızın hukuki sorumluluğunu üstlendiğinizi, talep edilmesi halinde bilgilerinizin yetkili makamlarla paylaşılacağını unutmayınız.
Yorumlar
Kalan Karakter: