Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği(ETİK) Başkanı, Türkiye Otelciler Federasyonu(TÜROFED) Başkan yardımcısı Mehmet İşler dokuz günlük bayram tatilinin hem vatandaşa hem turizmciye ilaç gibi geldiğini, tesislerde yüzde yüz doluluklara ulaşıldığını açıkladı. İşler iç pazarın yanı sıra kapıda vize uygulamasıyla Yunan adalarına gidişlerde de kuyruklar oluştuğunu, 2024´ün turizmde tüm zamanların en iyi yılı olacağının işaretlerinin geldiğine dikkat çekti.
ETİK Başkanı İşler, bayram dolayısıyla sezonun bir ay önce açıldığını, dış pazarda Almanya İngiltere ve Orta Avrupa ağırlıklı yoğun rezervasyon akışkanlığının başladığını söyledi. Nisan ay´ı başı itibariyle rezervasyonlarda geçen yıla oranla yüzde yirmi beş artış olduğunu belirten İşler vatandaşları dönüş yolunda dikkatli olmaya ve emniyet kemerlerini takmaya davet etti.
TÜRK EKONOMİSİNİN ÇARKLARI YAĞLANDI
Mehmet İşler: “2024´ün Ramazan Bayramı turizmciler için oldukça bereketli geçti. Last Minute dediğimiz son dakika satışlarla hemen hemen tüm bölgede otel dolulukları yüzde yüze ulaştı. Bu tabii hem turizmciyi sevindirdi hem de vatandaşlarımız dokuz günlük tatile çıkmanın getirmiş olduğu özgürlükle ve rahatlıkla da hem çocuklarıyla beraber bir sömestr hem de mübarek Ramazan Bayramını geçirmiş oldular. Başta Kapadokya olmak adına, tüm Antalya, Marmaris, Bodrum, yukarı doğru Kuşadası, Çeşme, Foça, Dikili, Ayvalık´a kadar olan güzergahlarda hemen hemen bütün tesisler yüzde yüz doluluklara ulaştı. Özellikle bunun yanı sıra sadece yurt içindeki tesisler değil, yurt dışına çıkışlarda da bir yoğunluk gözlemlendi. Yeni alınmış olan kararlara istinaden de Yunan adalarına doğru çıkışlarda da ciddi bir kuyruk oluştu. Ve Yunan adalarına da, dokuz günlük tatili fırsat bilen vatandaşlar tatili geçirmek için gittiler. Orada da Çeşme´de de özellikle yoğun bir vize kuyruğu gördük. Tabii ki iç pazarda tüm etkinlikler hem çocuklarımız hem büyüklerimiz için, eğlence olsun, spor aktiviteleri olsun, kültür etkinlikleri olsun sağlandı. Gastronomik zenginliği fazla olan ülkemizde de bunu çok kolay biz gördük ve Türkiye´nin her yerinde çok güzel bir bayram geçirdik diyebiliriz. Öyle gözüküyor ki biz Ramazan Bayramıyla birlikte sezonu erken açmış olduk. Ve sezonu erken açmanın avantajıyla da hem Türk ekonomisinin çarkları yağlanmış oldu hem de turizm sektöründeki istihdam bir ay önce başladı. Artık şu anda 2024´ün rezervasyonlarının yoğunlaştığı bir dış pazar akışkanlığını görüyoruz. Geçen yıla oranla da şu anda yüzde yirmi beş artış var. Özellikle ön tarafa çıkan pazarlarda başta Almanya olmak üzere İngiltere çok güzel bir ilerleme kaydediyor ve sürpriz yaratıyor. Orta Avrupa´dan özellikle çok fazla bir talep geliyor. Öyle sanıyorum ki 2024 yılı turizmdeki tüm zamanların en iyi yılı olacaktır diyebilirim. Herkesin şu anda bayram dönüşünde evine giderken çok dikkatli olmalarını özellikle turizmciler olarak istirham ediyoruz. Muhakkak emniyet kemerlerini kullansınlar” dedi.
Seyfi GÜL
“Bayram Turizmciye İlaç Gibi Geldi”
Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği(ETİK) Başkanı, Türkiye Otelciler Federasyonu(TÜROFED) Başkan yardımcısı Mehmet İşler dokuz günlük bayram tatilinin hem vatandaşa hem turizmciye ilaç gibi geldiğini, tesislerde yüzde yüz doluluklara ulaşıldığını açıkladı. İşler iç pazarın yanı sıra kapıda vize uygulamasıyla Yunan adalarına gidişlerde de kuyruklar oluştuğunu, 2024´ün turizmde tüm zamanların en iyi yılı olacağının işaretlerinin geldiğine dikkat çekti.
Yayınlanma :
13.04.2024 17:03
Güncelleme :
13.04.2024 17:03


Yorum Yazma Kuralları
Lütfen yorum yaparken veya bir yorumu yanıtlarken aşağıda yer alan yorum yazma kurallarına dikkat ediniz.
Türkiye Cumhuriyeti yasalarına aykırı, suç veya suçluyu övme amaçlı yorumlar yapmayınız.
Küfür, argo, hakaret içerikli, nefret uyandıracak veya nefreti körükleyecek yorumlar yapmayınız.
Irkçı, cinsiyetçi, kişilik haklarını zedeleyen, taciz amaçlı veya saldırgan ifadeler kullanmayınız.
Türkçe imla kurallarına ve noktalama işaretlerine uygun cümleler kurmaya özen gösteriniz.
Yorumunuzu tamamı büyük harflerden oluşacak şekilde yazmayınız.
Gizli veya açık biçimde reklam, tanıtım amaçlı yorumlar yapmayınız.
Kendinizin veya bir başkasının kişisel bilgilerini paylaşmayınız.
Yorumlarınızın hukuki sorumluluğunu üstlendiğinizi, talep edilmesi halinde bilgilerinizin yetkili makamlarla paylaşılacağını unutmayınız.
Yorumlar
Kalan Karakter: