Türk gıda ihracatçıları, dünyanın en büyük ithalat pazarlarından biri olan Japonya’ya odaklandı. Japonya’nın yıllık 80 milyar dolarlık gıda ithalatı içinde Türkiye’nin payı son 5 yılda yüzde 75 artışla 367 milyon dolara yükseldi. Orta vadede hedef, bu rakamı 1 milyar dolara çıkarmak.
Ege İhracatçı Birlikleri, 10-13 Mart 2026’da Tokyo’da düzenlenecek Foodex Japan 2026 fuarında Türkiye Milli Katılım Organizasyonu için çalışmalara başladı. Egeli ihracatçılar, halihazırda Japonya’ya yapılan gıda ihracatının yüzde 35’ini gerçekleştiriyor.
Ege İhracatçı Birlikleri Başkan Yardımcısı Hayrettin Uçak, “Kaliteli, markalı ve ambalajlı ürünlerle fuarda yer almak başarı için şart. Japonya hijyen ve standartlara çok önem veriyor” dedi.
Sürdürülebilirlik ve organik ürünler üzerine çalışan Mehmet Ali Işık ise Japonya’da özellikle bitki bazlı gıdalar ve dondurulmuş ürünlere yoğun bir talep olduğunu hatırlatarak, Türk firmalarını pazardan pay almaya davet etti.
2024 yılında en çok ihraç edilen Türk gıda ürünleri arasında balık (113 milyon $), makarna (72 milyon $), zeytinyağı (33 milyon $), çekirdeksiz kuru üzüm (24 milyon $) öne çıktı.
Öte yandan Türk mutfağını dünyaya tanıtma hedefiyle Japonya’da yeni bir adım atıldı. Otsuma Kadın Üniversitesi’nde Michelin yıldızlı şef Osman Serdaroğlu, Japon şef adaylarına geleneksel Türk mutfağını öğretecek.
Etiketler:
#Türk Mutfağı,Gıda İhracatı,Japonya #Foodex2026 #Egeİhracatçıları #TürkLezzetleri #1MilyarDolarHedef
Yorumlar
Kalan Karakter: