“Mühendislik eğitiminde yeni yaklaşımlar tartışıldı”
EÜ’de “4. Uluslararası Mühendislik Eğitiminde Öğretim Teknolojileri Sempozyumu”
Yayınlanma :
17.02.2022 15:01
Güncelleme :
17.02.2022 15:01


Programa, EÜ Bilim Teknoloji Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü Prof. Dr. Şenay Şanlıer’ın yanı sıra davetli konuşmacı olarak Çankaya Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Buket Akkoyunlu, Türkiye Ulusal Ajansı Yükseköğretim Bölümü Uzmanı Bevran Alhas Rosas, National University of Ireland öğretim üyesi Prof Dr. Kathryn Cormican, çeşitli üniversitelerden akademisyenler ve öğrenciler katıldı.
Sempozyum açılış konuşmasını gerçekleştiren Prof. Dr. Özge Andiç Çakır “Günümüz teknoloji odaklı küresel yükseköğretim ekosisteminde bilgi ve iletişim teknolojilerine olan yoğun talep sayesinde eğitim ortamları ve yükseköğretim kurumları çeşitlenmektedir. Ancak günümüzde bilgiye daha kolay erişim ile genç neslin öğrenme becerileri değişmiş, görselleştirilmiş öğrenmeye ilgileri artmış ve dikkat süreleri kısalmıştır. Ek olarak, yaşanan pandemi, eğitimcileri yükseköğretimde yeni bilgi transfer teknikleri aramaya yönlendirdi ve bu da uzaktan eğitimde ortaya çıkan araştırmalara yol açtı. Tüm bu değişiklikler, eğitim programlarının, içeriklerinin yenilenmesini ve öğretim teknolojilerinin yükseköğretimin ayrılmaz bir parçası haline getirilmesini kaçınılmaz kılmıştır. Mühendislik eğitiminin kalitesini etkileyen en önemli faktörlerden biri mühendislik öğretim üyelerinin derslerinde öğretim yöntem ve teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilmeleridir. Bu nedenle, Mühendislik Eğitiminde Öğretim Teknolojileri Sempozyumu'nun en önemli amacı, yetkin mühendisler yetiştirmek için öğretim teknolojilerindeki son gelişmeleri paylaşmak, tartışmak ve uygulamak için bir girişim sağlamaktır” dedi.
“Mühendislik eğitiminde yeni yaklaşımlar tartışıldı”
Sempozyum hakkında konuşan Doç. Dr. Fırat Sarsar, “Üniversitelerin eğitim araştırması üzerinde durmalarının mühendislik eğitiminde önemli bir değişikliğe yol açtığı aşikardır. Bu bağlamda yetkin mühendisler yetiştirmek için mühendislik eğitimindeki son bulguların ve teknolojilerin tartışılması bir gereklilik olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu sebeple Mühendislik Eğitiminde Öğretim Teknolojileri Sempozyumu dizisinin 4’üncüsünde mühendislik eğitiminde yeni yaklaşımlar, öğrencilerin akademik başarı durumları, mühendislik eğitiminde yaratıcılık ve pandemi sürecinde uzaktan eğitim gibi konuları farklı ülkelerden ve farklı üniversitelerden katılım sağlayan katılımcılarla tartıştık” dedi.
Yorum Yazma Kuralları
Lütfen yorum yaparken veya bir yorumu yanıtlarken aşağıda yer alan yorum yazma kurallarına dikkat ediniz.
Türkiye Cumhuriyeti yasalarına aykırı, suç veya suçluyu övme amaçlı yorumlar yapmayınız.
Küfür, argo, hakaret içerikli, nefret uyandıracak veya nefreti körükleyecek yorumlar yapmayınız.
Irkçı, cinsiyetçi, kişilik haklarını zedeleyen, taciz amaçlı veya saldırgan ifadeler kullanmayınız.
Türkçe imla kurallarına ve noktalama işaretlerine uygun cümleler kurmaya özen gösteriniz.
Yorumunuzu tamamı büyük harflerden oluşacak şekilde yazmayınız.
Gizli veya açık biçimde reklam, tanıtım amaçlı yorumlar yapmayınız.
Kendinizin veya bir başkasının kişisel bilgilerini paylaşmayınız.
Yorumlarınızın hukuki sorumluluğunu üstlendiğinizi, talep edilmesi halinde bilgilerinizin yetkili makamlarla paylaşılacağını unutmayınız.
Yorumlar
Kalan Karakter: